Vragen?
Bel 035 - 3033 222

Automatisering: levert dit je meer tijd en geld op?

Geschreven op:
27/10/2019
Lees verder
De automatisering van processen leidt niet tot minder persoonlijk contact met opdrachtgevers. Dat stelt Christian van Gils, directeur CubicEyes BV. De truc is om op een andere manier informatie vast te leggen, om zo een betere dienstverlening te bieden.

Van Gils runde in het verleden zijn eigen reclamebureau, een tijd waarin hij veel marketingideeën opdeed over de vastgoedwereld. Hij heeft deze gebruikt om een CRM-oplossing voor vastgoedprofessionals te realiseren: EyeMove: “Ik wil benadrukken dat het automatiseren van processen er níet toe leid, dat er geen persoonlijk contact meer is met opdrachtgevers of potentiële kopers of huurders. Júist door automatisering krijg je daar meer tijd voor!

Geautomatiseerd werken vraagt wel om een andere werkwijze. “Met name het vastleggen van gegevens kost in het begin iets meer tijd dan het opschrijven op papier of e-mail of pdf gebruiken. Als je ervoor open staat om op andere wijze informatie van je leads vast te leggen en dus beter te kwalificeren, dan kun je een betere dienstverlening bieden”, aldus Van Gils. Opdrachtgevers, zowel privépersonen als zakelijke contacten, krijgen meer inzicht in de bewegingen die de markt maakt: “Zowel van de stenen als van de mensen. Je kunt betere matches maken, sneller toewijzen en dus efficiënter werken. Dát merk je onder aan de streep.”