Vragen?
Bel 035 - 3033 222

De waarde van LinkedIn

Geschreven op:
30/10/2019
Lees verder
Waar of niet waar? LinkedIn levert geen klanten op. Er zitten alleen directeuren op. Of mensen met hooggeplaatste functies. Onzin, vindt Harrie Lamers, dé LinkedIn expert van Nederland: “Dit is hét social media kanaal om je te profileren en met iedereen in contact te komen.”

“Het is zó jammer als mensen de waarde van LinkedIn niet inzien”, vindt Lamers, “Ik hoor vaak van met name makelaars, dat LinkedIn geen klanten oplevert of dat er alleen maar directeuren op zitten. Dat laatste is echt allang achterhaald.” Voorheen werkte Lamers in de accountancy en toen was het inderdaad een online platform waar alleen mensen met hooggeplaatste functies opstonden. Maar de tijd is veranderd. “Studenten, werkzoekenden, monteurs, huiskopers én -verkopers staan op LinkedIn. Nederland staat wereldwijd op plek 2. Zo zijn er alleen al in ons land zeker 8 miljoen mensen op LinkedIn. Kortom, een behoorlijk social media kanaal waarop klanten bevinden.”

Maar ook een kanaal waarmee je je kunt profileren: “Laat zien waarin jij je onderscheidt, bijvoorbeeld door unieke content te delen in de vorm van storytelling. Door jou, door je medewerkers en vooral door je klanten.” Ook zie je wie je persoonlijke profiel heeft bekeken en met wie je contact op zou kunnen nemen. “En wat blijkt? Jouw sportmaatje heeft de ingang. Aan hem kun je vragen om de mooie verbinding te maken. Het gaat niet om alleen maar uiten en Google inzetten, maar om gebruik te maken van jouw online netwerk en contentstrategie.”

Lamers hoort het vaak: ‘Ja maar…’.  “Ik zeg dan: wat heb  je te verliezen? Maak een mooi stappenplan, dat je waardevolle relaties gaat opleveren en daarbij ook duurzame klanten. Heel belangrijk in de huidige tijd.” Meer weten over LinkedIn en hoe jij dit kanaal maximaal kunt inzetten? Kom dan op 27 november a.s. naar Makelmania. Lamers: “Ik help je persoonlijk met jouw profiel. Alvast één tip: kijk er alvast naar en stel jezelf de vraag of dit er net zo aantrekkelijk uitziet als de website van jouw bedrijf.”