Dit is wie je hebt gemist in vorige edities. Je wilt dit niet meer missen!
Steven is één van Europa's grootste gedachteleiders op het gebied van klantrelaties en digitale marketing. Hij is gefascineerd door de manier waarop je als bedrijf moet omgaan met klantgerichtheid in een digitale wereld. Steven is een bestsellerauteur, professor, ondernemer, topspreker en globetrotter. Hij neemt je op een energieke manier mee op reis naar de wereld van moderne klantrelaties. Die is uitdagend, spannend en afschrikwekkend, maar bovenal ook zeer inspirerend. De vraag die daarbij centraal staat, is hoe je een optimale mix vindt tussen digitaal en persoonlijk. Verder is hij auteur van maar liefst 4 bestsellers.
Hij werd bekend door zijn eerste boek, The Conversation Manager, dat de prijs won voor het meest innovatieve marketingboek van 2010. Steven schreef ook The Conversation Company, When Digital Becomes Human (beste marketingboek van 2015) en zijn meest recente boek, Customers The Day After Tomorrow. Meer dan 100.000 exemplaren van zijn boeken werden verkocht en ze worden in 7 talen gepubliceerd. Customers The Day After Tomorrow is genomineerd voor de prijs van het beste internationale bedrijfsboek.
Ben Taylor startte op zijn 21e zijn carrière in de wereld van makelaardij en vastgoed. Zijn gedrevenheid en motivatie zorgde ervoor dat hij op zijn 30ste Managing Director werd. Hij gaf leiding aan meer dan 10 bedrijven in het zuidoosten.
Momenteel is hij CEO van Keller Williams UK. Keller Williams is de grootste (technologie) franchise makelaar ter wereld. Op meer dan 1000 kantoren zijn 180.000 makelaars actief in 37 landen. Het bedrijf is exponentieel gegroeid sinds de opening van het eerste Keller Williams Realty-kantoor in 1983. De kracht is te danken aan de cultuur, die gebaseerd is op technologie en onderwijs.
Ook geeft Ben trainingen en is hij spreker op evenementen. Dit doet hij vanuit de overtuiging dat hij mensen en bedrijven écht verder wil helpen.
Hendrik is Directeur bij Altum AI. Hij heeft een achtergrond in de financiële dienstverlening en is aangesteld om de oplossingen van de organisatie op gebied van Artificial Intelligence en digitale marketing uit te bouwen. Hendrik combineert zijn jarenlange ervaring in de financiële markt met een passie voor innovatie en duurzaamheid.
Altum AI biedt tal van mogelijkheden om de financiële dienstverlening klantgerichter, kosten-efficiënter en duurzamer te maken. De organisatie is dan ook dé vertrouwde Artificial Intelligence partner van o.a. vastgoedspecialisten.
De verduurzamingsdata van Altum AI geven bedrijven inzicht in welke maatregelen nodig zijn om het energielabel van een woning te laten stijgen. Altum AI berekent welke investering hierbij hoort, én wat het rendement en de terugverdientijd zijn voor de woningeigenaar. Na het doorvoeren van de geadviseerde verduurzamingsmaatregelen stijgt de waarde van de woning. Altum AI kan deze waardestijging berekenen vóórdat de maatregelen zijn doorgevoerd. Dit is uniek in Nederland.
Fonger is CEO van Brainbay en een ervaren leider gericht op het bouwen van nieuwe bedrijfsmodellen. Brainbay is opgericht door de Nederlandse Vereniging van Makelaars en Taxateurs (NVM). Als jonge onderneming is Brainbay hét platform voor inzichten en datagedreven diensten voor de Nederlandse vastgoedmarkt.
Het uitwisselingssysteem van NVM-leden en de Midas-database zijn ondergebracht bij Brainbay. Hiermee heeft Brainbay een omvangrijke database met informatie over woningen, commercieel vastgoed en agrarische bedrijven. Deze database is de bron voor onder andere al het aanbod op funda en makelaarswebsites.
Brainbay heeft onlangs onderzoek gedaan naar de vraagprijsstrategieën in de huizenmarkt. In een onderzoek over de psychologie achter de ideale objectprijs, concludeert Funda dat het psychologisch prijzen van woningen juist niet goed werkt.
Uit verder onderzoek van Brainbay blijkt dat het psychologisch prijzen van een woning negatief uitpakt voor het verkoopresultaat. De transactieprijs valt gemiddeld enkele duizenden euro’s lager uit en deze woningen staan langer te koop.
Fonger vertelt op Makelmania alles over de onderzoeksresultaten en deelt hier zijn verfrissende inzichten over slimme vraagprijsstrategieën.
Alexander zette toen hij 17 jaar was, zijn eigen onderneming op in de online marketing. Hij was jong, maar hij had – en heeft – een enorme passie voor ondernemen. De afgelopen jaren deed hij veel ervaring op en leerde hij de ins en outs van de marketing kennen.
In 2016 richtte hij, met een aantal compagnons, het succesvolle bedrijf Watermelon op. Deze organisatie helpt met zijn diensten, zoals de Chatbot, meer dan 100 bedrijven in 5 verschillende landen om de klantenservice en/of sales processen te verbeteren, versnellen of vernieuwen. Watermelon heeft klanten als Heineken, Duravermeer, Deloitte en vele andere bedrijven.
In juni 2016 won Alexander de prijs voor ‘Meest veelbelovende jonge ondernemer 2016’. Hij behaalde met Watermelon de finale van ‘Beste startup van Nederland Award 2016’.
Bart is auteur, klantgerichtheidscoach, entertainer, verkoopgoeroe & ondernemer. Bart van Luijk is vele dingen maar bovenal: uniek. Als auteur schreef hij meer dan 70 boeken. Als presentator vulde hij zalen met 5 tot 5.000 mensen.
Ondernemend startte hij in 1981 DOOR Praktijktrainers en bouwde het uit tot een wereldwijde speler. Nu ondernemend vanuit zijn voormalige Veranderhuis in Doorn; het Otium Office Center. De focus op klanten behouden en winnen met zijn nieuwste boek ‘Het Nieuwe Verkopen’. Of ‘doen wat je zegt’ vanuit het nieuwe concept ‘Het Nieuwe Samenwerken’. Bart staat aan de wieg van ‘Het Nieuwe Verkopen’. Een nieuw verkoopconcept gericht op het combineren van alle moderne technieken en kanalen tot een werkbaar geheel waarin niet duwen maar het verleiden, verbinden en verzorgen centraal staan.
Bart blijft zijn tijd vooruit. Doet zaken waaraan andere (nog) niet aan denken. Hierbij de mens centraal stellen. Elk probleem van tien oplossingen voorzien.Klantgerichtheid en verkopen zit in Bart van Luijk zijn genen. Als creatieve ondernemer zorgt hij voor nieuwe inzichten, oplossingen en visies. Bart levert jou ideeën om (jouw) klanten te laten winnen. Om klanten (groeiend) te behouden. Voor jou, met jou en samen met je mensen.
Als ondernemer herkent Bart zich helemaal in de dadendrang, lef en doorzettingsvermogen van REBS. Bart draagt REBS een warm hart toe en samen maken we Makelmania tot een succes voor alle bezoekers.
Sinds 2010 is Han Dieperink de Algemeen Directeur van het Instituut voor het Midden- en Kleinbedrijf (IMK). IMK helpt startende ondernemers, maar ook bedrijven om verder te groeien en te bloeien.
Han is specialist in toepassing van ICT, digitalisering en nieuwe media innieuwe businessmodellen. En heeft twee masters: een master in econometrie en een master in M&A en Business Valuation (Registered Valuator).
Nog vóór Jasper in 2014 zijn studie Small Business enRetail Management afrondde, won hij in 2013 de EW/Saxion Ondernemers Award. Sindsdienis hij werkzaam als accountmanager bij Nieuwbouw Nederland. Deze organisatie isopgericht in 2007 als onafhankelijk nieuwbouwplatform en inmiddels uitgegroeidtot volwaardige ICT-partner (dienstverlener) in en voor de vastgoedsector. Het landelijkeplatform heeft een dekking over alle 390 Nederlandse gemeenten.
Nieuwbouw Nederland zet zich door middel van automatisering in voorvereenvoudiging, versnelling en optimalisatie van vastgoedprojectontwikkeling. Hetnieuwbouwaanbod wordt via online media toegankelijk gemaakt. Juist dewoonwensen van woningzoekenden dienen als leidraad voor projectontwikkeling enverkoop. Met als doel de vraagzijde van de markt vroegtijdig in kaart tebrengen en de woonconsument te betrekken in het proces.
Harrie Lamers heeft vele jaren ervaring als commercieel en marketingstrateeg. In 2015 is hij zijn eigen onderneming gestart. Hij deelt zijn expertise door trainingen te geven aan bedrijven en/of personen. Deelnemers leren hoe ze online én offline kunnen netwerken en over marketing- en verkoopstrategieën. Als verbinder ‘pur sang’ geeft hij graag mee wat er allemaal mogelijk is en hoopt hij te inspireren door je mee te nemen in zijn wereld.
LinkedIn is geen kaartenbak waarin je je visitekaartjes bewaard, maar een marktplaats waar je business doet. Dit geldt ook voor het commercieel vastgoed. Als LinkedIn expert toont Harrie hoe je jouw online vindbaarheid vergroot en klanten bereikt. Wie is jouw ideale klant en hoe kom je met deze klanten in contact? Netwerken kan hét verschil zijn tussen het falen en slagen van een onderneming. Het is dus beslist geen verspilde moeite. In Harries blogs vind je concrete en praktische tips, die je direct zelf kunt toepassen.
Ook is hij regelmatig spreker bij events en werkt hij als business consultant voor een aantal organisaties. Zo sprak hij onlangs op business events van o.a. ADO Den Haag, Excelsior, Tom Tom Telematics, Dag van de ZZP’er en de Franchisebeurs ‘Onderneem ‘t’.
Cristian is Head of Data &Intelligence bij Dept Agency. Dit is een internationale agency met meer dan 1300 ervaren denkers & doeners. Eén agency waar creativiteit,technologie en data samenkomen.
Dept helpt met het opnieuw uitvinden en versnellen van jouw digitale werkelijkheid. Dat doet Dept door het maken van ervaringen die mensen willen en organisaties nodig hebben. Dit doet Dept voor de beste merken ter wereld.
Voice search is allang geen buzzword meer. Het speelt een belangrijke rol in ons dagelijks leven. Maar wat werkt er voor bedrijven op dit moment? Hoe speel je hierop in? Waar moet je aandacht aan besteden en wat blijft een optimistisch toekomstbeeld? Dit en meer hoor je van Christian tijdens Makelmania.
Lex Groenewegen is oprichter van Moving Digital. Dit jaar viert Moving Digital zijn 10-jarig bestaan.
Lex vindt makelaars de leukste klanten die er zijn. Inmiddels werkt Moving Digital voor meer dan 1500 makelaarskantoren. Elk makelaarskantoor is uniek, toch is er een gemeenschappelijke deler: de passie voor vastgoed en deskundigheid in het vak. Zijn uitdaging? Makelaars helpen met de perfecte marketingmix om de verkoop te versnellen en om nieuw aanbod te genereren.
Michel stapte in 1996 in het familiebedrijf Ten Hag, opgericht door zijn vader Hennie. Ten Hag Makelaarsgroep is gespecialiseerd in woning- en bedrijfsmakelaardij, en vastgoedmanagement. Ten Hag Financiële Dienstverleningsgroep is specialist op gebied van hypotheek-, verzekerings- en pensioenadviezen. Ten Hag is een begrip met ruim 50 jaar ervaring en 9 vestigingen in de regio Oost-Nederland. 12 jaar geleden volgde Michel zijn vader op als directievoorzitter.
Michel is naast deze functie ook mede-eigenaar bij Reimarkt. Dit bedrijf helpt Verenigingen van Eigenaren, huurders en woningeigenaren om huizen eenvoudig te verduurzamen. Klanten kiezen hoe ze willen wonen en zijn hiermee verzekerd van duurzame producten, passend bij hun budget. Géén eindeloze adviesgesprekken, complexe materiaalvraagstukken en onoverzichtelijke offertetrajecten: met Reimarkt wordt duurzaam wonen gewoon leuk! Inmiddels zijn dankzij deze formule al meer dan 3.500 woningen verduurzaamd. Reimarkt is actief op 5 locaties in Nederland.
Jurjen Thomas is founding partner bij OSRE. Na enkele jaren in de marketing startte hij in 2012 met OSRE: Online Software for Real Estate. Dit bedrijf ontwikkelt oplossingen om het proces tot verhuur of verkoop van vastgoed slimmer te maken.
Jurjens doel is om bij een vastgoedtransactie een glimlach op het gezicht van de vastgoedprofessional, huurders en kopers te toveren. Gedreven door een passie voor vastgoed en technologie werken zij aan het automatiseren van vastgoedtransacties. Vastgoedprofessionals krijgen zo meer tijd voor de persoonlijke relatie met de klant
OSRE heeft in de afgelopen jaren veel data verzameld die waardevolle en verfrissende inzichten geeft over transacties, verkoopprijzen en verdienmodellen. Deze inzichten deelt hij op Makelmania.
Patricia startte in 2005 in de vastgoedbranche. Sinds 2010 is zij werkzaam bij vb&t Groep, met kantoren in Eindhoven,’s-Hertogenbosch, Helmond, Tilburg en Breda. Ze begon hier als NVM-makelaar en is tien jaar later directeur van de makelaardijafdeling en mede-eigenaar van vb&t Groep.
De grootste uitdaging voor Patricia zijn de veranderingen binnen de makelaardij. Er staat de branche een grote innovatieslag te wachten. Met een duidelijke visie is Patricia’s streven om met een enthousiast team voorop te lopen in al deze toekomstige ontwikkelingen. Haar medewerkers beschikken over up-to-date kennis van de markt en weten hoe ze de klant zo goed mogelijk kunnen ontzorgen.
Olof Raas is oprichter en eigenaar van 2B Connected. Deze organisatie is hét gespecialiseerde recruitmentbureau voor makelaars en hypotheekadviseurs in heel Nederland.
Het zijn drukke ijden in de woningmarkt. Makelaars werken keihard. Maar sta je weleens stil bij je eigen toekomst? Heb je inzicht in je eigen potentieel? Welke fouten worden er het meest gemaakt in het selectieproces bij nieuwe werknemers?
Waarom nemen makelaars vaak mensen aan die op hun lijken? Welke type werknemers gaan jou helpen met een (digitale) transformatie? En voor mensen heb je eigenlijk nodig om dit te kunnen bereiken? Olof neemt je op basis van zijn ervaringen en verfrissende inzichten mee in The Future of Work.
Siebe heeft een brede achtergrond, in zowel de energiebranche als de media. Hij is dé expert op het gebied van klimaatbeleid en duurzaamheid. Zijn motto? ‘Kennis is de eerste voorwaarde voor verandering’.
Siebe startte zijn carrière in de reclamewereld, als copywriter en vormgever. Zijn interesse in energie, milieu en klimaat kreeg vorm bij Cycle Systems (tegenwoordig INNAX), waarvan hij medeoprichter is. Nu schrijft hij over energie, duurzaamheid en klimaatbeleid voor onder meer vakbladen, kranten en online media. Ook geeft hij cursussen en lezingen over energie en transitie. Voor bedrijven die actief zijn in de energietransitie verzorgt hij content marketing en branded content.
In een recent verleden was hij hoofdredacteur van Energieoverheid, Energiebusiness en Energievastgoed. Hij ontwikkelde cursussen voor Energieopleidingen en als (interim) uitgever maakte hij vakbladen en sponsored magazines.
Wim van der Mark is ruim 25 jaar gefascineerd door de manier waarop mensen zich laten beïnvloeden door het gesproken of geschreven woord. Hij bracht een aantal boeken uit en blogt over optimalisatie van het verkoopproces en marketing.
Zijn eerste boek, over direct mailbrieven, was meteen een bestseller: 'Verbeter direct uw direct mailbrieven'. Zijn tweede boek 'Overtuigend schrijven' haalde de derde druk. Het derde boek 'Marketing.com' over beïnvloeden via internet verscheen onlangs in een gewijzigde vierde druk.
Árpád Halászi presenteert op inspirerende wijze wereldwijd masterclass programma’s en trainingen op gebied van leiderschap en strategisch accountmanagement. Voor het inzichtelijk maken van ‘natuurlijke’ leiderschaps- en commerciële talenten bij professionals kijkt hij naar ieders biologische startpunt. Dit wordt gevormd door het DNA.
Het betrekken van DNA in een professionele context is uniek! Árpád maakt gebruik van de door hemzelf ontwikkelde DNA-Talenten-Kit assessor. Professionals leren hoe zij met hun gedrag meer invloed en grip krijgen op hun klanten. Resultaat: een structurele bijdrage aan de strategische inzichten en doelstellingen van de klant. Dit heeft onder meer invloed op de besluitvormingsprocessen. Ook is Árpád expert op gebied van account- en brandmanagement en trusted partner.